مدیرعامل چاپخانه بنیاد شهید│لزوم حمایت مسئولان از تخصیص زینک دولتی

    0
    220
    چاپخانه بنیاد شهید

    مدیرعامل چاپخانه بنیاد شهید گفت: مسئولانی همچون دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به مسئله ورود پیدا کنند و زینک را برابر کاغذ قرار دهند، زینک عاملی مهم در بخش پیش از چاپ است، اگر زینک در بازار وجود نداشته باشد هیچ کاری چاپ نخواهد شد.

    مدیرعامل چاپخانه بنیاد شهید│لزوم حمایت مسئولان از تخصیص زینک دولتیشهرام رسولی، مدیرعامل چاپخانه بنیاد شهید (سازمان کوثر) درباره تعلق گرفتن ارز دولتی به زینک گفت: توزیع زینک دولتی مسلماً اقدام مثبتی بوده است. هم اکنون در یک کار تمام شده کوچک که تیراژش پایین است، ۳۰ در صد هزینه ها به زینک تعلق می گیرد.

    مدیرعامل چاپخانه بنیاد شهید گفت: قبل از اینکه ارز دولتی به زینک تعلق بگیرد اوضاع به شدت اسف‌بار بوداما بعد از کمک شرکت تعاونی که زینک را وارد کردند، شرایط و اوضاع خیلی بهتر شد، به خصوص اینکه کار توزیع زینک با نظارت انجام می شد و خلل و تبعیضی در کار نبود

    در گذشته هزینه های ۵ تا ۱۰ درصد یک کار چاپی مربوط به زینک می شد اما در حال حاضر چیزی حدود ۳۰ درصد هزینه ها در کارهای کوچک تیراژ پایین به بخش زینک و مرکب مربوط است. باید برای تهیه زینک ارز دولتی اختصاص پیدا کند، اگر زینک دولتی برداشته شود قیمت نهایی کالا بالا رفته و باید یکی‌یکی شاهد تعطیل شدن چاپخانه ها باشیم.

    وی درباره وضعیت چاپخانه ها قبل از توزیع زینک دولتی گفت: قبل از اینکه ارز دولتی به زینک تعلق بگیرد اوضاع به شدت اسف‌بار بود، بنده زینک را شب عید پارسال تا ۴۸ هزار تومان هم  خریدم اما بعد از کمک شرکت تعاونی که زینک را وارد کردند، شرایط و اوضاع خیلی بهتر شد، به خصوص اینکه کار توزیع زینک با نظارت انجام می شد و خلل و تبعیضی در کار نبود. زینک با نظارت تعاونی لیتوگرافان مستقیماً در اختیار کسانی قرار می گرفت که کار فرهنگی و مطبوعاتی انجام می داند.

    مدیرعامل چاپخانه بنیاد شهید: با گرفتن ارز دولتی توانستیم کتاب ها را با تیراژ مقبول چاپ کنیم

     رسولی در ادامه به وضع نابسامان چاپ قبل از اعطای زینک دولتی اشاره کرد و توضیح داد: در وضعیتی که برای زینک و کاغذ پیش آمد، چاپ کتاب ها و مجلات بنیاد شهید در معرض تعطیل شدن بود و ما با گرفتن ارز دولتی بود که توانستیم کتاب ها و مجلات خود را چاپ کنیم و کار را ادامه دهیم. ما حتی با شیوع کمبودها تصمیم داشتیم از چاپ دیجیتال استفاده کنیم اما بعد از گرفتن ارز دولتی توانستیم کتاب ها را با تیراژ مقبول و کیفیت مطلوب به چاپ برسانیم.

    بیشتر بخوانید:

    مدیرمسئول روزنامه کار و کارگر : توزیع زینک نیازمند نظارت دقیق دولتی است

    مدیر موسسه ریحان گستر نفیس │ زینک دولتی؛ ناجی مطبوعات ایران

    مدیرعامل چاپ رواق روشن مهر│ زینک ؛ کالایی صد در صد وارداتی

    مدیرعامل چاپخانه بنیاد شهید همچنین با تأکید بر همکاری مسئولان در این باره اظهار داشت: به نظر من مسئولانی همچون دکتر صالحی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به مسئله ورود پیدا کنند و زینک را برابر کاغذ قرار دهند.

    وی افزود: زینک عاملی مهم در بخش پیش از چاپ است، اگر زینک در بازار وجود نداشته باشد هیچ کاری چاپ نخواهد شد، اگر زینک هایی که به شکل دولتی وارد کرده اند تمام شود، باز هم بازار به دست دلالان و سودجویان خواهد افتاد. دلالان زینک را از چین وارد می کنند و به ناشر و چاپخانه‌دارانی که مجبور به تهیه زینک هستند با قیمت گزافی می فروشند. امیدوارم با ورود اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتوگرافان به این قضیه، مشکلات تا حدودی حل شود. البته این نکته را نیز باید متذکر شوم که چاپخانه کوثر به صورت خودگردان اداره می شود و حتی یک ریال بودجه دولتی ندارد.

    مقاله قبلیروش های گوناگون دانشمندان برای درمان بیماری کرونا
    مقاله بعدیدستور مساعدت مالی با صنف ناشران و کتا‌ب‌فروشان صادر شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.